Belangrijke veiligheidswaarschuwing Vomar Grillworst in bladerdeeg 250g

Lees verder

Veelgestelde vragen Klant is Koning kaart

Klant-is-Koning kaart algemeen

Wat kan ik doen met de Klant-is-Koning kaart?

Met een klant-is-Koning kaart kun je profiteren van diverse voordelen, namelijk:

  • Kooppunten sparen met 6% premie
  • Gratis sparen voor je club met Club is Koning
  • € 600, per jaar éxtra besparen door het gebruik van Voordeel Vouchers
  • Korting op vers gebak rondom je verjaardag

Je leest hier alles over op www.vomar.nl/kik

 

Ik wil graag een Klant-is-Koning kaart. Waar kan ik deze ophalen?

Je kunt een fysieke kaart meenemen bij jouw Vomar. Jouw dichtbijzijnde winkel vind je gemakkelijk via de winkelzoeker.

 

Ook kun je altijd een digitale kaart registreren via de gratis Vomar-app. Zo kun je na registratie direct starten met (be)sparen.

Mijn Klant-is-Koning kaart is geblokkeerd. Wat nu?

Na 3x een verkeerde pincode te hebben ingevoerd wordt je kaart uit veiligheidsoverwegingen automatisch geblokkeerd. Je kunt een deblokkade van je kaart aanvragen via het formulier op vomar.nl/activatie. Je ontvangt deze van ons binnen twee werkdagen. 

 

Voor de veiligheid van de punten op jouw KIK-kaart vragen wij hierbij om een veilige kopie van je identiteitsbewijs. Je kunt gemakkelijk een veilige kopie maken via de Kopie-ID-app van de Rijksoverheid of met onderstaande instructies:

  • Maak in de kopie je burgerservicenummer onleesbaar, ook in de cijferreeks onderaan.
  • Maak in de kopie je foto onzichtbaar.
  • Schrijf op de kopie dat het een kopie is.
  • Schrijf op de kopie dat deze bedoeld is voor Vomar.
  • Schrijf op de kopie de datum waarop je de kopie instuurt.
  • Stuur de kopie alleen in via de upload-optie in het formulier op vomar.nl/activatie

Jouw eigen Klant-is-Koning kaart omgeving

Hoe pas ik mijn gegevens op mijn Klant-is-Koning kaart aan?

Log in bij je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving met je e-mailadres en je wachtwoord. In het volgende scherm zie je je gegevens staan. Als je op 'bewerken' klikt kun je zelf gegevens aanpassen zoals je e-mailadres, adres of telefoonnummer. Ter verificatie moet je hierbij je pincode invoeren en klik je vervolgens op 'opslaan' om de aanpassingen te bewaren.

Weet je je pincode niet meer? Vraag dan een resetlink aan via vomar.nl/reset

Hoe pas ik de pincode van mijn Klant-is-Koning kaart aan (ook als ik deze vergeten ben)?

Je pincode heb je nodig in de winkel om je kooppunten te verzilveren. Als je de huidige pincode kent dan kun je deze wijzigen in je persoonlijke KIK-account.

 

Weet je de huidige pincode niet meer? Dan kun je de pincode alsnog aanpassen door een resetlink aan te vragen via het formulier op vomar.nl/reset. Je ontvangt deze van ons binnen twee werkdagen. 

 

Voor de veiligheid van de punten op jouw KIK-kaart vragen wij hierbij om een veilige kopie van je identiteitsbewijs. Je kunt gemakkelijk een veilige kopie maken via de Kopie-ID-app van de Rijksoverheid of met onderstaande instructies:

  • Maak in de kopie je burgerservicenummer onleesbaar, ook in de cijferreeks onderaan.
  • Maak in de kopie je foto onzichtbaar.
  • Schrijf op de kopie dat het een kopie is.
  • Schrijf op de kopie dat deze bedoeld is voor Vomar.
  • Schrijf op de kopie de datum waarop je de kopie instuurt.
  • Stuur de kopie alleen in via de upload-optie in het formulier op vomar.nl/reset.
Wat betekent 'Vervang kaart' in de Klant-is-Koning kaart omgeving?

Ben je jouw Klant-is-Koning kaart kwijt of is deze zo beschadigd dat deze niet meer bruikbaar is? Dan kun je door op 'Vervang kaart' te klikken je kooppunten overzetten naar een nieuwe Klant-is-Koning kaart. Haal daarvoor wel eerst een nieuwe Klant-is-Koning kaart op in de winkel.

Wat kan ik verder zien in mijn Klant-is-Koning kaart omgeving?

Als je bent ingelogd, kun je bovenin het scherm het actuele puntensaldo zien en de bijbehorende waarde van deze kooppunten inclusief premie van 6%. Je ziet in het scherm ook altijd je 13-cijferige Klant-is-Koning kaartnummer staan van de kaart die actief is en aan je account gekoppeld staat.

Hoe kan ik stoppen met sparen met de Klant-is-Koning kaart?

Door in te loggen in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving met je e-mailadres en wachtwoord kun je op 'Uitschrijven' klikken. Je moet daarna je pincode intypen ter controle en op 'Uitschrijven' klikken. Al je gegevens worden uit ons systeem binnen 31 dagen verwijderd en daarna NIET bewaard.


LET OP! het puntensaldo komt bij uitschrijven definitief te vervallen. Verzilver dus eerst je kooppunten in de winkel voordat je je uitschrijft.

Ik ben het wachtwoord voor mijn Klant-is-Koning kaart omgeving vergeten, wat nu?

Bij de inlogpagina voor jouw Klant-is-Koning kaart omgeving kun je aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent. Je ontvangt dan op het bij ons bekende e-mailadres een e-mail waarmee je je wachtwoord kunt herstellen.

Ik ben zowel de inlognaam (e-mailadres) als het wachtwoord vergeten voor mijn Klant-is-Koning kaart omgeving, wat nu?

Neem contact op met de klantenservice via ons contactformulier en vermeld daarin je Klant-is-Koning kaartnummer.

Sparen met 6% premie

Hoe kan ik kooppunten sparen met mijn Klant-is-Koning kaart?

Met een klant-is-Koning kaart kun je spaarpunten kopen bij elke 10 eurocent aan boodschappen die je bij Vomar doet. Bij opname van deze kooppunten ontvang je van Vomar over het gespaarde bedrag nog eens 6% premie. Zie in de tabel hieronder een aantal voorbeelden.

Bedrag uitgegeven aan boodschappen: Aantal KIK-punten dat je mag kopen: Het bedrag dat je betaalt voor de KIK-punten Het bedrag dat je ontvangt bij opnemen van de punten (=inclusief 6% premie)
€ 0,10 1 € 0,01 -
€ 10,- 100 € 1,- € 1,06
€ 100,- 1.000 € 10,- € 10,60
€ 1000,- 10.000 € 100,- € 106


Geef bij het boodschappen doen bij de kassa de Klant-is-Koning kaart aan de kassamedewerker (hij of zij zal ook om de kaart vragen). De kassamedewerker scant de kaart en vraagt of je kooppunten wilt kopen. Als je voor ja kiest worden de kooppunten automatisch over het totaalbedrag aan boodschappen in rekening gebracht en bijgeschreven op het kooppuntensaldo. Over wettelijk uitgesloten artikelen worden geen kooppunten berekend: zuigelingenvoeding tot 1 jaar, geneesmiddelen, telefoonkaarten, postzegels, boeken, cadeaubonnen, loten, statiegeld, SUP-heffing en Partijvoordeel- en spaaractieartikelen.

Hoe werkt de 6%* premie?

De 6% premie wordt direct aan je uitbetaald zodra je de gespaarde kooppunten opneemt bij de servicebalie van één van onze winkels. Bij het opnemen van jouw kooppunten wordt er 6% premie berekend over het bedrag dat je hebt gespaard. Dat houdt in dat als je bijvoorbeeld voor totaal aan € 47,10- aan kooppunten bij ons hebt gekocht, dus in totaal 4710 kooppunten op de Klant-is-Koning kaart hebt staan, je € 50,- van de medewerker ontvangt. Dit bedrag kun je in contanten ontvangen tot € 50,- of laten storten op jouw rekening. De premie wordt dus in één keer berekend en uitbetaald, ongeacht de periode dat je over het sparen hebt gedaan.


* Vomar behoudt zich het recht voor om premiewijzigingen door te voeren.

Waar kan ik zien wat het gespaarde puntensaldo op mijn Klant-is-Koning kaart is?

Onderaan je kassabon staat altijd het actuele puntensaldo van je Klant-is-Koning kaart vermeld. Je kunt ook altijd je saldo inzien door in te loggen in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving of in je puntenoverzicht in de Vomar-app.

Ik ben mijn Klant-is-Koning kaart vergeten. Kan ik dan wel kooppunten kopen?

Nee, je kunt alleen kooppunten kopen op vertoon van je Klant-is-Koning kaart. Wel kun je de Klant-is-Koning kaart ook digitaal laten scannen door in te loggen in de gratis Vomar-app.

Kooppunten verzilveren

Hoe kan ik gespaarde kooppunten verzilveren?

Je kunt je kooppunten met bijhorende premie verzilveren bij de Servicebalie in onze winkels. Je hebt hiervoor je Klant-is-Koning kaart en je 4-cijferige pincode nodig.

 

Je kunt de punten verzilveren via retourpinnen of cash. Voor een cash opname geldt een maximum van € 50,- per klant per dag. Wil je meer dan € 50,- opnemen? Doe dit dan via retourpinnen. Hoe dit werkt staat uitgelegd bij de vraag 'Hoe werkt retourpinnen precies?'.

Ik heb een verkeerde pincode ingetoetst, of ik ben mijn pincode vergeten, wat nu?

Als je een paar keer een verkeerde pincode intoetst bij verzilveren van kooppunten, stop dan met proberen omdat je waarschijnlijk de pincode bent vergeten. Je kunt je pincode aanpassen door een resetlink aan te vragen via het formulier op vomar.nl/reset. Je ontvangt deze van ons binnen twee werkdagen. 

 

Voor de veiligheid van de punten op jouw KIK-kaart vragen wij hierbij om een veilige kopie van je identiteitsbewijs. Je kunt gemakkelijk een veilige kopie maken via de Kopie-ID-app van de Rijksoverheid of met onderstaande instructies:

  • Maak in de kopie je burgerservicenummer onleesbaar, ook in de cijferreeks onderaan.
  • Schrijf op de kopie dat het een kopie is.
  • Schrijf op de kopie dat deze bedoeld is voor Vomar.
  • Schrijf op de kopie de datum waarop je de kopie instuurt.
  • Stuur de kopie alleen in via de upload-optie in het formulier op vomar.nl/reset.



Hoeveel kooppunten kan ik verzilveren?

Er kan maximaal € 50,- contant per dag verzilverd worden mits de inhoud van de kassa dit toelaat. Wil je meer dan € 50,- verzilveren, dan wordt dit door middel van retourpinnen op je bankrekening overgemaakt. Hoe retourpinnen werkt, kun je in het antwoord op de vraag hieronder lezen.

Hoe werkt retourpinnen precies?

Retourpinnen is een omgekeerde pinbetaling. Vomar stort daarbij het bedrag via je betaalpas terug op jouw bankrekening. Neem bij het verzilveren je bankpas mee van de rekening waarop je het bedrag gestort wilt hebben en meld je bij de Servicebalie in de winkel. Per transactie kan er maximaal € 250,- verzilverd worden. Wil je meer dan € 250,- verzilveren dan worden er meerdere retourpintransacties op je bankrekening overgemaakt.


Voorbeeld: Je wilt € 300,- aan kooppunten verzilveren. Er worden dan twee retourpintransacties uitgevoerd. Eén transactie voor € 250,- en één transactie voor € 50,-. Stop je betaalpas in de betaalautomaat. In het scherm komt de boodschap 'Terugbetaling' en het bedrag te staan dat wordt terugbetaald. Druk op OK om de terugbetaling te accepteren. Je ontvangt van alle transacties een transactiebon als bewijs. LET OP! Vanwege het betalingsverkeer kan het tot 2 werkdagen duren voordat de transacties zijn bijgeschreven op je bankrekening.

Kan ik ook kooppunten verzilveren bij Vomar Nierstraat (pin-only)?

Ja, ook bij onze winkel aan de Nierstraat in Amsterdam kun je kooppunten verzilveren. Omdat deze winkel pin-only is kun je hier alleen retourpinnen en geen cash geld opnemen.

Voordeel Vouchers

Wat is een Voordeel Voucher en hoe maak ik hier gebruik van?

Via de Vomar-app ontvang je wekelijks 10 éxtra aanbiedingen in de vorm van een Voordeel Voucher. Je kunt gebruik maken van de aanbiedingen door in te loggen met je Klant-is-Koning kaart via de Vomar-app. In het menu onderin vind je vervolgens de knop ‘Vouchers’. Hier vind je wekelijks 10 Voordeel Vouchers. Deze vouchers dien je te activeren via de knop ‘ACTIVEREN’, deze staat rechtsonder bij een voucher. Let goed op dat je dit voor elke voucher apart doet, elke voucher die je graag wil gebruiken moet apart worden geactiveerd. Vervolgens scan je bij de kassa je Klant-is-Koning kaart en het actieproduct en wordt de korting vanzelf verrekend.

Ik heb geen smartphone, kan ik dan alsnog gebruik maken van de Voordeel Vouchers?

Helaas is het zonder smartphone niet mogelijk om gebruik te maken van Voordeel Vouchers. Je hebt de app nodig om de vouchers te kunnen activeren, pas daarna staan ze gekoppeld aan je Klant-is-Koning kaart.

Hoe vaak kan ik een Voordeel Voucher gebruiken?

De meeste Voordeel Vouchers kun je zo vaak gebruiken als je wilt, mits je dit binnen de looptijd doet. Sommige zijn echter minder vaak geldig. Als je in de Vomar-app op een voucher klikt dan vind je een venster met alle details per voucher, hierin staat ook benoemd hoe vaak je deze voucher kunt gebruiken.

Hoe lang is een Voordeel Voucher geldig?

De meeste Voordeel Vouchers zijn geldig van zondag t/m zaterdag, maar sommige hebben een andere looptijd. Bij elke voucher kun je in de Vomar-app direct zien hoeveel dagen deze nog geldig is. Daarnaast kun je in de Vomar-app op een voucher klikken voor een venster met alle details per voucher. Hierin staat ook altijd de looptijd van deze voucher benoemd.

Ik heb geen korting gekregen met mijn voucher. Hoe kan dat?

Controleer goed of je het juiste artikel hebt gekocht en of dit exact overeenkomt met de afbeelding en omschrijving van de voucher. Controleer daarnaast of de voucher geactiveerd was voordat je bij de kassa hebt afgerekend en of je in deze transactie je KIK-kaart hebt gescand. Het zou kunnen dat je dit vergeten bent, waardoor er geen korting is verrekend.

Ik ben vergeten mijn voucher te activeren of mijn Klant-is-Koning kaart te scannen en heb daardoor geen korting gekregen.

Je kunt bij de servicebalie de producten direct retourneren op vertoon van de kassabon. Vervolgens kun je deze opnieuw aankopen, waarbij je eerst de voucher activeert en je Klant-is-Koning kaart scant. De korting wordt nu gewoon verrekend.

Heeft iedereen dezelfde Voordeel Vouchers?

De meeste vouchers zijn voor iedereen hetzelfde, maar soms worden er ook persoonlijke vouchers aangeboden. Een voorbeeld hiervan is de verjaardagskorting, waarbij je 25% korting op gebak krijgt rondom je verjaardag.

Ik zie geen vouchers in de Vomar-app

Als in de Vomar-app geen vouchers zichtbaar zijn dan is het van belang om de app te updaten naar de nieuwste versie. Dit doe je door naar de App Store (iOS) of Google Play store (Android) te gaan en daar de Vomar-app op te zoeken. Hier komt dan een button bij te staan met de tekst 'Updaten' of 'Werk bij'.

 

Lukt dat niet? Dan is het ook mogelijk om de app geheel van de telefoon te verwijderen en opnieuw te downloaden.

Club is Koning sparen

Voor spaarders

Wat is Club is Koning sparen?

Door simpelweg boodschappen bij Vomar te doen en bij het afrekenen je Klant-is-Koning kaart te scannen, kun je de clubkas van jouw club spekken. Vomar keert, over het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle leden die voor de club sparen, elk kwartaal 0,5% uit aan de club (met een betalingsdrempel van € 20,- per club, per kwartaal vanwege administratieve kosten).

Om te kunnen sparen heb je een geregistreerde Klant-is-Koning kaart nodig. Deze is verkrijgbaar in onze winkels of in de Vomar-app, zie voor meer informatie www.vomar.nl/kik. Je kunt tijdens het registreren van je kaart of later in je account je KIK-kaart koppelen aan een club met een unieke clubcode die je bij je club kunt opvragen. De club waar je voor wilt sparen moet zijn ingeschreven bij Club-is-Koning sparen. Dit kun je navragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Of kijk hier in het overzicht van deelnemende clubs of die van jou erbij staat.

Hoe kan ik mijn club steunen met mijn Klant-is-Koning kaart?

Heb je al een Klant-is-Koning kaart? Dan kun je in je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving je kaart koppelen aan de club waar je voor wilt sparen. Om je Klant-is-Koning kaart te koppelen aan de juiste club heb je de unieke Clubcode nodig. Deze code kun je opvragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club. Als je Klant-is-Koning kaart is gekoppeld, kun je direct starten met het spekken van de clubkas door simpelweg boodschappen te doen bij Vomar.

Heb je nog geen Klant-is-Koning kaart? Dan kun je een kaart in één van onze winkels halen of in de Vomar-app een digitale kaart aanmaken. Bij het aanmelden van jouw Klant-is-Koning kaart kun je de kaart dan ook direct koppelen aan jouw club met de unieke Clubcode.

Wat is het verschil tussen kooppunten sparen en Club is Koning sparen met mijn Klant-is-Koning kaart?
  1. Kooppunten sparen
    Met de Klant-is-Koning kaart kun je bij het afrekenen van je boodschappen kooppunten kopen. De caissière zal altijd vragen of je kooppunten wil. Dit is dus altijd een keuze vlak voor het afrekenen van je boodschappen. Je betaalt per kooppunt 1 cent. De kooppunten worden op je Klant-is-Koning kaart bijgeschreven. Als je de gekochte kooppunten weer verzilverd, dan ontvang je van Vomar 6% premie. Je ontvangt dus meer geld voor je kooppunten dan dat je ervoor betaald hebt. Deze kooppunten blijven altijd van jou. Je kunt deze dus niet doneren aan bijvoorbeeld je club. Meer informatie over Klant-is-Koning kaart sparen vind je hier.

  2. Club is Koning sparen
    Met je Klant-is-Koning kaart kun je eenvoudig en geheel kosteloos ook jouw club steunen. Dit doe je door jouw kaart aan de club te koppelen. Daarna hoef je alleen maar je kaart bij het afrekenen van je boodschappen te scannen bij de kassa. Wij houden automatisch bij hoeveel boodschappen alle sparende leden doen. Dit is tijdens het afrekenen dus geen keuze voor jou als klant (kooppunten sparen is wel altijd een keuze). Na het scannen van je kaart spaar je automatisch mee. Je kunt daarnaast ook nog kooppunten voor jezelf kopen, maar dit hoeft dus niet.
Kost Club is Koning sparen mij iets?

Nee, het kost je niets. Je hoeft alleen je Klant-is-Koning kaart te scannen bij het afrekenen. Zo kan Vomar bijhouden hoeveel boodschappen er zijn gedaan en op basis daarvan het bedrag overmaken aan de club. Dit bedrag is 0,5% van het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle sparende leden. Vomar Voordeelmarkt maakt dit bedrag dus over aan de club. Hoe meer leden sparen en ook boodschappen doen bij Vomar, hoe meer de clubkas gespekt wordt.

Hoe weet ik of mijn club meedoet aan Club is Koning sparen?

Je kunt je Klant-is-Koning kaart alleen aan jouw club koppelen als deze ook staat ingeschreven bij Club is Koning sparen. Je kunt dit bij het bestuur of de penningmeester van jouw club navragen. Of kijk hier in het overzicht of jouw club erbij staat en deelneemt. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club of op een poster staat in de kantine. Als jouw club is ingeschreven dan is er een unieke Clubcode waarmee je jouw Klant-is-Koning kaart kunt koppelen aan de club.
Geeft het bestuur of de penningmeester aan dat jouw club nog niet meedoet met Club is Koning sparen, dan kan de club zich wel inschrijven. Alleen iemand uit het bestuur of de penningmeester kan dat doen door de club aan te melden via dit formulier.

Ik wil graag stoppen met sparen voor mijn club, hoe doe ik dat?

In je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving kun je zelf eenvoudig de koppeling van je Klant-is-Koning kaart met de club ongedaan maken. Als je bent ingelogd, zie je rechtsboven je eigen gegevens, de gegevens van de club staan. Hier staat een knop bij met de tekst: Stoppen met Club is Koning sparen. Door hier op te klikken wordt de koppeling met de club opgeheven en spaar je per direct niet meer mee voor deze club. Over alle boodschappen die je tot het moment van uitschrijven hebt gedaan ontvangt de club nog 0,5%. Heb je de koppeling opgeheven, maar wilde je toch blijven sparen? Je kunt simpelweg de club dan weer opnieuw koppelen met de unieke Clubcode.

Kan ik voor meerdere clubs tegelijk sparen?

Je kunt maximaal één club koppelen aan de Klant-is-Koning kaart en dus voor één club tegelijk sparen. Je kunt wel eenvoudig wisselen van club door je kaart te ontkoppelen van de ene club en weer te koppelen aan de andere club. Zo kun je halverwege het jaar bijvoorbeeld wisselen van club en zo voor twee clubs per jaar sparen.

Weet mijn club dat ik meespaar met Club is Koning sparen?

Nee, de club kan alleen zien hoeveel kaarten er aan de club zijn gekoppeld en wat de tussenstand is van het totaal gespaarde bedrag in de lopende periode. Er zijn dus geen gekoppelde kaartnummers of gegevens van spaarders voor de club inzichtelijk.

Kan ik zien hoeveel er voor mijn club gespaard is?

Je kunt op dit moment nog niet zien hoeveel er gespaard is voor de club.

Indien je spaart voor je club en geabboneerd bent op de Vomar-nieuwsbrief krijg je ieder kwartaal een Club is Koning-mail. Hierin laten we je ieder kwartaal weten welk bedrag er is overgemaakt aan de club via een e-mail. Hierbij worden altijd alleen maar totaalbedragen genoemd en is dit nooit te herleiden naar individuele spaarders.  

Ik spaarde al vóór september 2021 voor mijn club. Wat verandert er voor mij?

Dan verandert er niets voor je: je spaart nog steeds automatisch mee. Nieuw is dat je in de Vomar-app je kaart in je account ook eenvoudig kunt ontkoppelen en koppelen aan een club (voor als je mogelijk voor een andere club wil sparen). Als je club een account aanmaakt kunnen ook leden die nog niet spaarde voor de club nu hun kaart koppelen en meesparen.

Voor de club

Wat is Club is Koning sparen?

Leden van jouw club kunnen, door simpelweg boodschappen te doen bij Vomar, de clubkas van de club spekken. Het enige wat daarvoor nodig is, is een Klant-is-Koning kaart die gekoppeld is aan de club. De club moet zijn ingeschreven bij Club is Koning sparen. Vomar keert over het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle gekoppelde Klant-is-Koning kaarten elk kwartaal 0,5% uit aan de club (mits de betalingsdrempel van € 20,- per club, per kwartaal wordt behaald vanwege administratieve kosten).

Hoe kan mijn club meedoen met Club is Koning sparen?

Ben je bestuurslid of penningmeester van jouw club? Dan kun je jouw club aanmelden voor Club is Koning sparen via dit aanmeldformulier.
Vul het formulier zo volledig mogelijk in en klik op aanmelden.

Bijna alle clubs zijn welkom om zich aan te melden voor Club is Koning sparen, maar er zijn wel een aantal voorwaarden waar de club aan moet voldoen (zie vraag: Mag mijn club meedoen aan Club is Koning sparen?). Na de aanmelding beoordeelt Vomar of de club daaraan voldoet. Dit duurt maximaal 7 werkdagen. Daarna ontvang je een bevestigingsmail van de aanmelding of heel soms een afwijzingsmail. Is jouw club ingeschreven? Dan ontvang je een unieke Clubcode die je met je leden kunt delen zodat deze leden hun Klant-is-Koning kaart direct kunnen koppelen aan de club en kunnen starten met spekken van de clubkas.

Mag mijn club meedoen aan Club is Koning sparen?

Bijna alle clubs zijn welkom om mee te doen aan Club is Koning sparen. De kans is dus heel groot dat jouw club mee kan doen. Er zijn een aantal voorwaarden waar de club aan moet voldoen. Je vindt deze hieronder. Daarnaast houdt Vomar zich het recht voor om verenigingen eenzijdig, zonder opgave van reden, af te wijzen voor Club is Koning sparen.


Mijn club kan meedoen met Club is Koning sparen als:

  1. De verenigingsactiviteit valt onder: sport, spel, buurtactiviteiten, educatie en sociale of maatschappelijke activiteiten.
  2. De verenigingsactiviteit plaatsvindt binnen het marktgebied van Vomar Voordeelmarkt.
  3. Er een minimaal ledenaantal is van 25 leden. Er geldt geen maximaal aantal leden.
  4. De verenigingsactiviteit geen raakvlak heeft met: een commerciële partij, een goed doel (ANBI status), godsdienstige of politieke overtuigingen of seksuele activiteiten of privédoeleinden. We verlenen geen toestemming aan verenigingen die op enige wijze discrimineren op grond van geloofsovertuiging, sexe of politieke overtuiging.
Mijn club is aangemeld voor Club is Koning sparen. Hoe kunnen leden nu sparen?

Welkom en leuk dat jouw club meedoet! Je hebt na bevestiging van je inschrijving als het goed is een welkomst e-mail ontvangen met daarin een unieke Clubcode. Je vindt deze code ook altijd in je eigen clubaccount.

Met deze code kunnen leden hun Klant-is-Koning kaart zelf aan de club koppelen in hun eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving.  Het is dus belangrijk om je leden te informeren over Club is Koning sparen en de clubcode om ze te laten sparen voor de club. Je kunt daarvoor promotiemateriaal bestellen via deze pagina.

Hoe laat ik mijn leden weten dat ze voor de club kunnen sparen?

Hoe meer leden sparen hoe meer de clubkas gespekt wordt! Zorg er daarom voor dat je je leden goed informeert. Je kunt daarvoor gratis promotiemateriaal bestellen via deze pagina. Hier vind je online banners en teksten die je kunt gebruiken voor je website, nieuwsbrief en sociale media. Ook kun je printmaterialen bestellen zoals posters en flyers. Deze materialen kun je na bestelling afhalen in een Vomar-winkel naar keuze.

Bij aanmelden voor Club is Koning sparen moet ik het aantal leden van mijn club invullen, waarom?

Het ledenaantal vormt het maximum aantal Klant-is-Koning kaarten dat gekoppeld kan worden aan de club. Op deze manier kan ieder lid een kaart koppelen aan de club. Er kan alleen door leden gespaard worden voor de club. Het is dus niet de bedoeling om niet-leden te werven om hun kaart te koppelen aan jouw club. Indien je als club hier wel actief voor werft behoudt Vomar zich het recht voor de club te blokkeren.

Leden van mijn club kunnen hun Klant-is-Koning kaart niet koppelen, wat nu?

Bij het aanmelden voor Club-is-Koning sparen heb je het aantal leden van jouw club ingevuld. Dit is ook gelijk het maximaal aantal Klant-is-Koning kaarten dat gekoppeld kan worden aan de club. Dit aantal lijkt bereikt te zijn. Je ziet het aantal gekoppelde kaarten ook in de online Club is Koning omgeving.
Heb je nu meer leden dan het aantal dat je hebt opgegeven? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Controleer ook goed of de leden de juiste code gebruiken. Je vindt jouw Clubcode in de online Club is Koning kaart omgeving. LET OP! de code heeft soms hoofdletters en leestekens. Deze moeten dan ook precies zo ingevuld worden bij het koppelen. Een kaart kan aan maximaal één club gekoppeld worden. Controleer daarom of de kaart niet al gekoppeld staat aan een andere club.
Lukt het na deze controle nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Het aantal leden van mijn club is veranderd. Hoe kan ik dat aanpassen?

Indien het ledenaantal van je club wijzigt kun je contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier. Heb je meer leden gekregen? Dan kunnen er meer kaarten meesparen voor jouw club. Heb je minder leden gekregen? Dan kunnen er minder kaarten gekoppeld worden aan jouw club. Mochten er op dat moment meer kaarten gekoppeld zijn aan je club dan je leden hebt worden die kaarten niet verwijderd. Er kunnen dan geen nieuwe kaarten gekoppeld worden.

Wat kan ik in de online Club is Koning omgeving zien en doen?

Als ingeschreven club kun je hier inloggen met de door jou aangegeven gebruikersnaam en wachtwoord. Je kunt na het inloggen de gegevens van jouw club zien en je ziet hoeveel Klant-is-Koning kaarten aan de club gekoppeld zijn.
Ook zie je een tussenstand van het bij elkaar gespaarde bedrag van het lopende kwartaal en kun je zien hoeveel er in voorgaande kwartalen bij elkaar is gespaard. Je kunt geen gegevens van gekoppelde kaarten (nummers, spaarders) zien.
In de online omgeving vind je ook altijd de unieke Clubcode waarmee leden hun Klant-is-Koning kaart aan de club kunnen koppelen.
Wil je iets wijzigen? Dat kun je niet zelf in de online omgeving. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice via het contactformulier. De klantenservice helpt je verder en kan eventuele wijzigingen in de gegevens doen.
Wil je jouw club uitschrijven voor Club is Koning sparen? Neem dan ook contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Hoe weet ik hoeveel er al gespaard is voor de club dit kwartaal?

In de online Club-is-Koning omgeving kun je de tussenstand zien van het bedrag dat in dat kwartaal bij elkaar gespaard is door de leden.
Daarnaast ben je bij het inschrijven voor Club-is-Koning sparen akkoord gegaan dat Vomar de club en de leden die sparen voor deze club mag informeren over het gespaarde bedrag en eventueel nieuws rondom Club-is-Koning sparen. Vomar mag de club en de spaarders elk kwartaal op de hoogte houden via e-mail over het gespaarde bedrag.
Vomar gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens. Meer informatie vind je in de privacyverklaring van Vomar.

Wanneer wordt het gespaarde bedrag overgemaakt op de rekening van mijn club?

Vomar maakt vier keer per jaar de balans op en kijkt hoeveel boodschappen de leden hebben gedaan. 0,5% daarvan wordt overgemaakt aan de club (mits het minimum bedrag van € 20,- behaald is). Onderstaande data worden hiervoor aangehouden:

Sparen van week 8 t/m 20 -> betaaldatum uiterlijk in week 22

Sparen van week 21 t/m 33 -> betaaldatum uiterlijk in week 35

Sparen van week 34 t/m 46 -> betaaldatum uiterlijk in week 48

Sparen van week 47 t/m 7 -> betaaldatum uiterlijk in week 9

Na betaling wordt het gespaarde saldo op nul gezet, ook wanneer de spaardrempel van € 20,- het kwartaal daarvoor niet is behaald.

De betaaltermijn is verstreken, maar er is nog geen bedrag overgemaakt aan de club. Hoe kan dat?

Het kan zijn dat het minimum bedrag dat bij elkaar gespaard moet worden niet is behaald. Deze moet boven € 20,- liggen. Controleer in de online Club-is-Koning omgeving of het bedrag hoog genoeg is. Is dat wel het geval, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Zijn er voorwaarden waar ik het gedoneerde bedrag aan moet besteden?

Je mag zelf bepalen waar je het gedoneerde bedrag aan besteedt zo lang het in het belang van de club gebeurt. We stellen het op prijs als je je leden informeert waar het bedrag, waar zij voor hebben gespaard, aan wordt besteed. Je kunt het bedrag uiteraard ook gebruiken om voordelig inkopen te doen bij Vomar voor een lunch tijdens een toernooi o.i.d. Neem bij grotere aantallen van te voren contact op met de winkel zodat ze voldoende voorraad beschikbaar hebben.

Kan ik zien welke leden meesparen met Club is Koning sparen?

Nee, dat kan niet. Vomar vindt privacy belangrijk en verstrekt daarom geen persoonsgegevens van Klant-is-Koning kaart houders aan derden. Ook niet aan de clubs waar ze voor sparen. Meer informatie hierover vind je in de privacyverklaring van Vomar.
 In de online Club is Koning omgeving kun je alleen zien hoeveel Klant-is-Koning kaarten gekoppeld zijn aan de club.

Mijn club deed al mee vóór september 2021 aan het Club-is-Koning sparen. Wat verandert er voor ons?

Er verandert niets als je niets doet. Als jouw club de afgelopen twee jaar een sponsorbijdrage heeft ontvangen blijven de reeds gekoppelde kaarten voor je sparen. Wil je nieuwe kaarten aan je club kunnen koppelen? Vraag dan hier een account aan. In je account zie je je clubcode staan die je vervolgens met je leden kunt delen. Met die code kunnen ook nieuwe leden nu hun kaart koppelen aan de club en meteen meesparen. Tip: bestel ook direct promotiemateriaal zodat je het weer een keer goed onder de aandacht van jouw leden kan brengen.

 

Doe je dit niet? Dan verandert er niets en blijven de huidige gekoppelde leden meesparen voor de vereniging. Nieuwe leden kunnen dan alleen niet aan de vereniging gekoppeld worden en je kunt geen gebruik maken van de online omgeving voor de vereniging. Genoeg redenen dus om snel de gegevens hier aan te vullen. 

Doet Vomar ook aan sponsoring van producten?

Vomar ondersteunt clubs graag met een financiële bijdrage via het Club is Koning-spaarprogramma. De bijdrage die elk kwartaal wordt overgemaakt kan door de club naar eigen inzicht worden besteed, bijvoorbeeld aan fruit of een lunch voor leden bij een toernooi. Om deze reden doet Vomar dan ook niet aan sponsoring in de vorm van producten. 

Privacy

Hoe gaat Vomar met mijn gegevens om?

Als je wilt deelnemen aan het spaarprogramma voor de Klant-is-Koning kaart, is het verstrekken van een geldig e-mailadres, voor- en achternaam, postcode, huisnummer, e-mailadres, geslacht en geboortedatum verplicht. Vomar verwerkt je gegevens in verband met de registratie van de spaarpunten en om hierover met jou te kunnen communiceren. Je kunt je deelname aan de Klant-is-Koning kaart op elk moment stopzetten door je uit te schrijven in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving. Na uitschrijving worden al je gegevens na 31 dagen definitief verwijderd.

Meer informatie over de verzameling en verwerking van jouw persoonsgegevens vind je in onze privacyverklaring.

Antwoord niet gevonden?

Stuur ons een bericht via het contactformulier. We streven ernaar je vraag binnen drie werkdagen te beantwoorden.

Contactgegevens

Wat zijn de contactgegevens van Vomar?

De contactgegevens van het Vomar Voordeelmarkt Hoofdkantoor zijn:

Opaalstraat 15
1812 RH ALKMAAR

Klantenservicelijn: 072 750 25 55
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 14.00 uur (met uitzondering van feestdagen). 

Het postadres:
Postbus 1100
1810 KC ALKMAAR