Veelgestelde vragen Klant is Koning kaart

Klant-is-Koning kaart algemeen

Wat kan ik doen met de Klant-is-Koning kaart?

Met een klant-is-Koning kaart kun je spaarpunten kopen bij elke 10 eurocent aan boodschappen die je bij Vomar doet. Bij opname van deze kooppunten ontvang je van Vomar over het gespaarde bedrag nog eens 6% premie. Zie in de tabel hieronder een aantal voorbeelden.

Bedrag uitgegeven aan boodschappen: Aantal KIK-punten dat je mag kopen: Het bedrag dat je betaalt voor de KIK-punten Het bedrag dat je ontvangt bij opnemen van de punten (=inclusief 6% premie)
€ 0,10 1 € 0,01 -
€ 10,- 100 € 1,- € 1,06
€ 100,- 1.000 € 10,- € 10,60
€ 1000,- 10.000 € 100,- € 106
Hoe werkt de 6%* premie?

De 6% premie wordt direct aan je uitbetaald zodra je de gespaarde kooppunten opneemt bij de servicebalie van één van onze winkels. Bij het opnemen van jouw kooppunten wordt er 6% premie berekend over het bedrag dat je hebt gespaard. Dat houdt in dat als je bijvoorbeeld voor totaal aan € 47,10- aan kooppunten bij ons hebt gekocht, dus in totaal 4710 kooppunten op de Klant-is-Koning kaart hebt staan, je € 50,- van de medewerker ontvangt. Dit bedrag kun je in contanten ontvangen tot € 50,- of laten storten op jouw rekening. De premie wordt dus in één keer berekend en uitbetaald, ongeacht de periode dat je over het sparen hebt gedaan.


* Vomar behoudt zich het recht voor om premiewijzigingen door te voeren.

Ik wil graag een Klant-is-Koning kaart. Waar kan ik deze ophalen?

Je kunt een fysieke kaart meenemen bij jouw Vomar. Jouw dichtbijzijnde winkel vind je gemakkelijk via de winkelzoeker.

Ook kun je altijd een digitle kaart registreren via de gratis Vomar-app. Zo kun je na registratie direct starten met (be)sparen.

Hoe kan ik kooppunten sparen met mijn Klant-is-Koning kaart?

Zorg dat je Klant-is-Koning kaart geregistreerd en geactiveerd is via jouw eigen Klant-is-Koning kaart omgeving.


Geef bij het boodschappen doen bij de kassa de Klant-is-Koning kaart aan de kassamedewerker (hij of zij zal ook om de kaart vragen). De kassamedewerker scant de kaart en vraagt of je kooppunten wilt kopen. Als je voor ja kiest worden de kooppunten automatisch over het totaalbedrag aan boodschappen in rekening gebracht en bijgeschreven op het kooppuntensaldo. Over wettelijk uitgesloten artikelen worden geen kooppunten berekend: zuigelingenvoeding tot 1 jaar, geneesmiddelen, telefoonkaarten, postzegels, boeken, cadeaubonnen, loten, statiegeld, SUP-heffing en Partijvoordeel- en spaaractieartikelen.

Waar kan ik zien wat het gespaarde puntensaldo op mijn Klant-is-Koning kaart is?

Onderaan je kassabon staat altijd het actuele puntensaldo van je Klant-is-Koning kaart vermeld. Je kunt ook altijd je saldo inzien door in te loggen in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving of in je puntenoverzicht in de Vomar-app.

Ik ben mijn Klant-is-Koning kaart vergeten. Kan ik dan wel kooppunten kopen?

Nee, je kunt alleen kooppunten kopen op vertoon van je Klant-is-Koning kaart. Wel kun je de Klant-is-Koning kaart ook digitaal laten scannen door in te loggen in de gratis Vomar-app.

Mijn Klant-is-Koning kaart is geblokkeerd. Wat nu?

Na 5x een verkeerde pincode te hebben ingevoerd wordt je kaart uit veiligheidsoverwegingen automatisch geblokkeerd. Je kunt een deblokkade van je kaart aanvragen via het formulier op vomar.nl/activatie. Je ontvangt deze van ons binnen twee werkdagen.

Voor de veiligheid van de punten op jouw KIK-kaart vragen wij hierbij om een veilige kopie van je identiteitsbewijs. Je kunt gemakkelijk een veilige kopie maken via de Kopie-ID-app van de Rijksoverheid of met onderstaande instructies:

  • Maak in de kopie je burgerservicenummer onleesbaar, ook in de cijferreeks onderaan.
  • Maak in de kopie je foto onzichtbaar.
  • Schrijf op de kopie dat het een kopie is.
  • Schrijf op de kopie dat deze bedoeld is voor Vomar.
  • Schrijf op de kopie de datum waarop je de kopie instuurt.
  • Stuur de kopie alleen in via de upload-optie in het formulier op vomar.nl/reset.

Jouw eigen Klant-is-Koning kaart omgeving

Hoe pas ik mijn gegevens op mijn Klant-is-Koning kaart aan?

Log in bij je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving met je e-mailadres en je wachtwoord. In het volgende scherm zie je je gegevens staan. Als je op 'bewerken' klikt kun je zelf gegevens aanpassen zoals je e-mailadres, adres of telefoonnummer. Ter verificatie moet je hierbij je pincode invoeren en klik je vervolgens op 'opslaan' om de aanpassingen te bewaren.

Weet je je pincode niet meer? Vraag dan een resetlink aan via vomar.nl/reset

Hoe pas ik de pincode van mijn Klant-is-Koning kaart aan (ook als ik deze vergeten ben)?

Je pincode heb je nodig in de winkel om je kooppunten te verzilveren. Als je de huidige pincode kent dan kun je deze wijzigen in je persoonlijke KIK-account.

Weet je de huidige pincode niet meer? Dan kun je de pincode alsnog aanpassen door een resetlink aan te vragen via het formulier op vomar.nl/reset. Je ontvangt deze van ons binnen twee werkdagen.

Voor de veiligheid van de punten op jouw KIK-kaart vragen wij hierbij om een veilige kopie van je identiteitsbewijs. Je kunt gemakkelijk een veilige kopie maken via de Kopie-ID-app van de Rijksoverheid of met onderstaande instructies:

  • Maak in de kopie je burgerservicenummer onleesbaar, ook in de cijferreeks onderaan.
  • Maak in de kopie je foto onzichtbaar.
  • Schrijf op de kopie dat het een kopie is.
  • Schrijf op de kopie dat deze bedoeld is voor Vomar.
  • Schrijf op de kopie de datum waarop je de kopie instuurt.
  • Stuur de kopie alleen in via de upload-optie in het formulier op vomar.nl/reset.
Wat betekent 'Vervang kaart' in de Klant-is-Koning kaart omgeving?

Ben je jouw Klant-is-Koning kaart kwijt of is deze zo beschadigd dat deze niet meer bruikbaar is? Dan kun je door op 'Vervang kaart' te klikken je kooppunten overzetten naar een nieuwe Klant-is-Koning kaart. Haal daarvoor wel eerst een nieuwe Klant-is-Koning kaart op in de winkel.

Wat kan ik verder zien in mijn Klant-is-Koning kaart omgeving?

Als je bent ingelogd, kun je bovenin het scherm het actuele puntensaldo zien en de bijbehorende waarde van deze kooppunten inclusief premie van 6%. Je ziet in het scherm ook altijd je 13-cijferige Klant-is-Koning kaartnummer staan van de kaart die actief is en aan je account gekoppeld staat.

Hoe kan ik stoppen met sparen met de Klant-is-Koning kaart?

Door in te loggen in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving met je e-mailadres en wachtwoord kun je op 'Uitschrijven' klikken. Je moet daarna je pincode intypen ter controle en op 'Uitschrijven' klikken. Al je gegevens worden uit ons systeem binnen twee weken verwijderd en daarna NIET bewaard.


LET OP! het puntensaldo komt bij uitschrijven definitief te vervallen. Verzilver dus eerst je kooppunten in de winkel voordat je je uitschrijft.

Ik ben het wachtwoord voor mijn Klant-is-Koning kaart omgeving vergeten, wat nu?

Bij de inlogpagina voor jouw Klant-is-Koning kaart omgeving kun je aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent. Je ontvangt dan op het bij ons bekende e-mailadres een e-mail waarmee je je wachtwoord kunt herstellen.

Ik ben zowel de inlognaam (e-mailadres) als het wachtwoord vergeten voor mijn Klant-is-Koning kaart omgeving, wat nu?

Neem contact op met de klantenservice via ons contactformulier en vermeld daarin je Klant-is-Koning kaartnummer.

Kooppunten verzilveren

Hoe kan ik gespaarde kooppunten verzilveren?

Je kunt je kooppunten met bijhorende premie verzilveren bij de Servicebalie in onze winkels. Je hebt hiervoor je Klant-is-Koning kaart en je 4-cijferige pincode nodig.

Je kunt de punten verzilveren via retourpinnen of cash. Voor een cash opname geldt een maximum van € 50,- per klant per dag. Wil je meer dan € 50,- opnemen? Doe dit dan via retourpinnen. Hoe dit werkt staat uitgelegd bij de vraag 'Hoe werkt retourpinnen precies?'.

Ik heb een verkeerde pincode ingetoetst, of ik ben mijn pincode vergeten, wat nu?

Als je een paar keer een verkeerde pincode intoetst bij verzilveren van kooppunten, stop dan met proberen omdat je waarschijnlijk de pincode bent vergeten. Je kunt je pincode aanpassen door een resetlink aan te vragen via het formulier op vomar.nl/reset. Je ontvangt deze van ons binnen twee werkdagen.

Voor de veiligheid van de punten op jouw KIK-kaart vragen wij hierbij om een veilige kopie van je identiteitsbewijs. Je kunt gemakkelijk een veilige kopie maken via de Kopie-ID-app van de Rijksoverheid of met onderstaande instructies:

  • Maak in de kopie je burgerservicenummer onleesbaar, ook in de cijferreeks onderaan.
  • Schrijf op de kopie dat het een kopie is.
  • Schrijf op de kopie dat deze bedoeld is voor Vomar.
  • Schrijf op de kopie de datum waarop je de kopie instuurt.
  • Stuur de kopie alleen in via de upload-optie in het formulier op vomar.nl/reset.



Hoeveel kooppunten kan ik verzilveren?

Er kan maximaal € 50,- contant per dag verzilverd worden mits de inhoud van de kassa dit toelaat. Wil je meer dan € 50,- verzilveren, dan wordt dit door middel van retourpinnen op je bankrekening overgemaakt. Hoe retourpinnen werkt, kun je in het antwoord op de vraag hieronder lezen.

Hoe werkt retourpinnen precies?

Retourpinnen is een omgekeerde pinbetaling. Vomar stort daarbij het bedrag via je betaalpas terug op jouw bankrekening. Neem bij het verzilveren je bankpas mee van de rekening waarop je het bedrag gestort wilt hebben en meld je bij de Servicebalie in de winkel. Per transactie kan er maximaal € 250,- verzilverd worden. Wil je meer dan € 250,- verzilveren dan worden er meerdere retourpintransacties op je bankrekening overgemaakt.


Voorbeeld: Je wilt € 300,- aan kooppunten verzilveren. Er worden dan twee retourpintransacties uitgevoerd. Eén transactie voor € 250,- en één transactie voor € 50,-. Stop je betaalpas in de betaalautomaat. In het scherm komt de boodschap 'Terugbetaling' en het bedrag te staan dat wordt terugbetaald. Druk op OK om de terugbetaling te accepteren. Je ontvangt van alle transacties een transactiebon als bewijs. LET OP! Vanwege het betalingsverkeer kan het tot 2 werkdagen duren voordat de transacties zijn bijgeschreven op je bankrekening.

Privacy

Hoe gaat Vomar met mijn gegevens om?

Als je wilt deelnemen aan het spaarprogramma voor de Klant-is-Koning kaart, is het verstrekken van een geldig e-mailadres, voor- en achternaam, postcode, huisnummer, e-mailadres, geslacht en geboortedatum verplicht. Vomar verwerkt je gegevens in verband met de registratie van de spaarpunten en om hierover met jou te kunnen communiceren. Je kunt je deelname aan de Klant-is-Koning kaart op elk moment stopzetten door je uit te schrijven in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving. Na uitschrijving worden al je gegevens na twee weken definitief verwijderd.

Meer informatie over de verzameling en verwerking van jouw persoonsgegevens vind je in onze privacyverklaring.

Antwoord niet gevonden?

Stuur ons een bericht via het contactformulier. We streven ernaar je vraag binnen drie werkdagen te beantwoorden.

Contactgegevens

Wat zijn de contactgegevens van Vomar?

De contactgegevens van het Vomar Voordeelmarkt Hoofdkantoor zijn:

Opaalstraat 15
1812 RH ALKMAAR

Klantenservicelijn: 072 750 25 55
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 14.00 uur (met uitzondering van feestdagen).

Het postadres:
Postbus 1100
1810 KC ALKMAAR