Header CIK

Vragen en antwoorden Vomar Club is Koning sparen

Hieronder vind je vast het antwoord op jouw vraag over Vomar Club is Koning sparen. Zo niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Voor spaarders

Wat is Club is Koning sparen?

Door simpelweg boodschappen bij Vomar te doen en bij het afrekenen je Klant-is-Koning kaart te scannen, kun je de clubkas van jouw club spekken. Vomar keert, over het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle leden die voor de club sparen, elk kwartaal 0,5% uit aan de club (met een betalingsdrempel van € 20,- per club, per kwartaal vanwege administratieve kosten).

Om te kunnen sparen heb je een geregistreerde Klant-is-Koning kaart nodig. Deze is verkrijgbaar in onze winkels of in de Vomar-app, zie voor meer informatie www.vomar.nl/kik. Je kunt tijdens het registreren van je kaart of later in je account je KIK-kaart koppelen aan een club met een unieke clubcode die je bij je club kunt opvragen. De club waar je voor wilt sparen moet zijn ingeschreven bij Club-is-Koning sparen. Dit kun je navragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Of kijk hier in het overzicht van deelnemende clubs of die van jou erbij staat.

Hoe kan ik mijn club steunen met mijn Klant-is-Koning kaart?

Heb je al een Klant-is-Koning kaart? Dan kun je in je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving je kaart koppelen aan de club waar je voor wilt sparen. Om je Klant-is-Koning kaart te koppelen aan de juiste club heb je de unieke Clubcode nodig. Deze code kun je opvragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club. Als je Klant-is-Koning kaart is gekoppeld, kun je direct starten met het spekken van de clubkas door simpelweg boodschappen te doen bij Vomar.

Heb je nog geen Klant-is-Koning kaart? Dan kun je een kaart in één van onze winkels halen of in de Vomar-app een digitale kaart aanmaken. Bij het aanmelden van jouw Klant-is-Koning kaart kun je de kaart dan ook direct koppelen aan jouw club met de unieke Clubcode.

Wat is het verschil tussen kooppunten sparen en Club is Koning sparen met mijn Klant-is-Koning kaart?
  1. Kooppunten sparen
    Met de Klant-is-Koning kaart kun je bij het afrekenen van je boodschappen kooppunten kopen. De caissière zal altijd vragen of je kooppunten wil. Dit is dus altijd een keuze vlak voor het afrekenen van je boodschappen. Je betaalt per kooppunt 1 cent. De kooppunten worden op je Klant-is-Koning kaart bijgeschreven. Als je de gekochte kooppunten weer verzilverd, dan ontvang je van Vomar 6% premie. Je ontvangt dus meer geld voor je kooppunten dan dat je ervoor betaald hebt. Deze kooppunten blijven altijd van jou. Je kunt deze dus niet doneren aan bijvoorbeeld je club. Meer informatie over Klant-is-Koning kaart sparen vind je hier.

  2. Club is Koning sparen
    Met je Klant-is-Koning kaart kun je eenvoudig en geheel kosteloos ook jouw club steunen. Dit doe je door jouw kaart aan de club te koppelen. Daarna hoef je alleen maar je kaart bij het afrekenen van je boodschappen te scannen bij de kassa. Wij houden automatisch bij hoeveel boodschappen alle sparende leden doen. Dit is tijdens het afrekenen dus geen keuze voor jou als klant (kooppunten sparen is wel altijd een keuze). Na het scannen van je kaart spaar je automatisch mee. Je kunt daarnaast ook nog kooppunten voor jezelf kopen, maar dit hoeft dus niet.
Kost Club is Koning sparen mij iets?

Nee, het kost je niets. Je hoeft alleen je Klant-is-Koning kaart te scannen bij het afrekenen. Zo kan Vomar bijhouden hoeveel boodschappen er zijn gedaan en op basis daarvan het bedrag overmaken aan de club. Dit bedrag is 0,5% van het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle sparende leden. Vomar Voordeelmarkt maakt dit bedrag dus over aan de club. Hoe meer leden sparen en ook boodschappen doen bij Vomar, hoe meer de clubkas gespekt wordt.

Hoe weet ik of mijn club meedoet aan Club is Koning sparen?

Je kunt je Klant-is-Koning kaart alleen aan jouw club koppelen als deze ook staat ingeschreven bij Club is Koning sparen. Je kunt dit bij het bestuur of de penningmeester van jouw club navragen. Of kijk hier in het overzicht of jouw club erbij staat en deelneemt. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club of op een poster staat in de kantine. Als jouw club is ingeschreven dan is er een unieke Clubcode waarmee je jouw Klant-is-Koning kaart kunt koppelen aan de club.
Geeft het bestuur of de penningmeester aan dat jouw club nog niet meedoet met Club is Koning sparen, dan kan de club zich wel inschrijven. Alleen iemand uit het bestuur of de penningmeester kan dat doen door de club aan te melden via dit formulier.

Ik wil graag stoppen met sparen voor mijn club, hoe doe ik dat?

In je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving kun je zelf eenvoudig de koppeling van je Klant-is-Koning kaart met de club ongedaan maken. Als je bent ingelogd, zie je rechtsboven je eigen gegevens, de gegevens van de club staan. Hier staat een knop bij met de tekst: Stoppen met Club is Koning sparen. Door hier op te klikken wordt de koppeling met de club opgeheven en spaar je per direct niet meer mee voor deze club. Over alle boodschappen die je tot het moment van uitschrijven hebt gedaan ontvangt de club nog 0,5%. Heb je de koppeling opgeheven, maar wilde je toch blijven sparen? Je kunt simpelweg de club dan weer opnieuw koppelen met de unieke Clubcode.

Kan ik voor meerdere clubs tegelijk sparen?

Je kunt maximaal één club koppelen aan de Klant-is-Koning kaart en dus voor één club tegelijk sparen. Je kunt wel eenvoudig wisselen van club door je kaart te ontkoppelen van de ene club en weer te koppelen aan de andere club. Zo kun je halverwege het jaar bijvoorbeeld wisselen van club en zo voor twee clubs per jaar sparen.

Weet mijn club dat ik meespaar met Club is Koning sparen?

Nee, de club kan alleen zien hoeveel kaarten er aan de club zijn gekoppeld en wat de tussenstand is van het totaal gespaarde bedrag in de lopende periode. Er zijn dus geen gekoppelde kaartnummers of gegevens van spaarders voor de club inzichtelijk.

Kan ik zien hoeveel er voor mijn club gespaard is?

Je kunt op dit moment nog niet zien hoeveel er gespaard is voor de club.

Indien je spaart voor je club en geabboneerd bent op de Vomar-nieuwsbrief krijg je ieder kwartaal een Club is Koning-mail. Hierin laten we je ieder kwartaal weten welk bedrag er is overgemaakt aan de club via een e-mail. Hierbij worden altijd alleen maar totaalbedragen genoemd en is dit nooit te herleiden naar individuele spaarders.

Ik spaarde al vóór september 2021 voor mijn club. Wat verandert er voor mij?

Dan verandert er niets voor je: je spaart nog steeds automatisch mee. Nieuw is dat je in de Vomar-app je kaart in je account ook eenvoudig kunt ontkoppelen en koppelen aan een club (voor als je mogelijk voor een andere club wil sparen). Als je club een account aanmaakt kunnen ook leden die nog niet spaarde voor de club nu hun kaart koppelen en meesparen.

Voor de club

Wat is Club is Koning sparen?

Leden van jouw club kunnen, door simpelweg boodschappen te doen bij Vomar, de clubkas van de club spekken. Het enige wat daarvoor nodig is, is een Klant-is-Koning kaart die gekoppeld is aan de club. De club moet zijn ingeschreven bij Club is Koning sparen. Vomar keert over het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle gekoppelde Klant-is-Koning kaarten elk kwartaal 0,5% uit aan de club (mits de betalingsdrempel van € 20,- per club, per kwartaal wordt behaald vanwege administratieve kosten).

Hoe kan mijn club meedoen met Club is Koning sparen?

Ben je bestuurslid of penningmeester van jouw club? Dan kun je jouw club aanmelden voor Club is Koning sparen via dit aanmeldformulier.
Vul het formulier zo volledig mogelijk in en klik op aanmelden.

Bijna alle clubs zijn welkom om zich aan te melden voor Club is Koning sparen, maar er zijn wel een aantal voorwaarden waar de club aan moet voldoen (zie vraag: Mag mijn club meedoen aan Club is Koning sparen?). Na de aanmelding beoordeelt Vomar of de club daaraan voldoet. Dit duurt maximaal 7 werkdagen. Daarna ontvang je een bevestigingsmail van de aanmelding of heel soms een afwijzingsmail. Is jouw club ingeschreven? Dan ontvang je een unieke Clubcode die je met je leden kunt delen zodat deze leden hun Klant-is-Koning kaart direct kunnen koppelen aan de club en kunnen starten met spekken van de clubkas.

Mag mijn club meedoen aan Club is Koning sparen?

Bijna alle clubs zijn welkom om mee te doen aan Club is Koning sparen. De kans is dus heel groot dat jouw club mee kan doen. Er zijn een aantal voorwaarden waar de club aan moet voldoen. Je vindt deze hieronder. Daarnaast houdt Vomar zich het recht voor om verenigingen eenzijdig, zonder opgave van reden, af te wijzen voor Club is Koning sparen.


Mijn club kan meedoen met Club is Koning sparen als:

  1. De verenigingsactiviteit valt onder: sport, spel, buurtactiviteiten, educatie en sociale of maatschappelijke activiteiten.
  2. De verenigingsactiviteit plaatsvindt binnen het marktgebied van Vomar Voordeelmarkt.
  3. Er een minimaal ledenaantal is van 25 leden. Er geldt geen maximaal aantal leden.
  4. De verenigingsactiviteit geen raakvlak heeft met: een commerciële partij, een goed doel (ANBI status), godsdienstige of politieke overtuigingen of seksuele activiteiten of privédoeleinden. We verlenen geen toestemming aan verenigingen die op enige wijze discrimineren op grond van geloofsovertuiging, sexe of politieke overtuiging.
Mijn club is aangemeld voor Club is Koning sparen. Hoe kunnen leden nu sparen?

Welkom en leuk dat jouw club meedoet! Je hebt na bevestiging van je inschrijving als het goed is een welkomst e-mail ontvangen met daarin een unieke Clubcode. Je vindt deze code ook altijd in je eigen clubaccount.

Met deze code kunnen leden hun Klant-is-Koning kaart zelf aan de club koppelen in hun eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving.  Het is dus belangrijk om je leden te informeren over Club is Koning sparen en de clubcode om ze te laten sparen voor de club. Je kunt daarvoor promotiemateriaal bestellen via deze pagina.

Hoe laat ik mijn leden weten dat ze voor de club kunnen sparen?

Hoe meer leden sparen hoe meer de clubkas gespekt wordt! Zorg er daarom voor dat je je leden goed informeert. Je kunt daarvoor gratis promotiemateriaal bestellen via deze pagina. Hier vind je online banners en teksten die je kunt gebruiken voor je website, nieuwsbrief en sociale media. Ook kun je printmaterialen bestellen zoals posters en flyers. Deze materialen kun je na bestelling afhalen in een Vomar-winkel naar keuze.

Bij aanmelden voor Club is Koning sparen moet ik het aantal leden van mijn club invullen, waarom?

Het ledenaantal vormt het maximum aantal Klant-is-Koning kaarten dat gekoppeld kan worden aan de club. Op deze manier kan ieder lid een kaart koppelen aan de club. Er kan alleen door leden gespaard worden voor de club. Het is dus niet de bedoeling om niet-leden te werven om hun kaart te koppelen aan jouw club. Indien je als club hier wel actief voor werft behoudt Vomar zich het recht voor de club te blokkeren.

Leden van mijn club kunnen hun Klant-is-Koning kaart niet koppelen, wat nu?

Bij het aanmelden voor Club-is-Koning sparen heb je het aantal leden van jouw club ingevuld. Dit is ook gelijk het maximaal aantal Klant-is-Koning kaarten dat gekoppeld kan worden aan de club. Dit aantal lijkt bereikt te zijn. Je ziet het aantal gekoppelde kaarten ook in de online Club is Koning omgeving.
Heb je nu meer leden dan het aantal dat je hebt opgegeven? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Controleer ook goed of de leden de juiste code gebruiken. Je vindt jouw Clubcode in de online Club is Koning kaart omgeving. LET OP! de code heeft soms hoofdletters en leestekens. Deze moeten dan ook precies zo ingevuld worden bij het koppelen. Een kaart kan aan maximaal één club gekoppeld worden. Controleer daarom of de kaart niet al gekoppeld staat aan een andere club.
Lukt het na deze controle nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Het aantal leden van mijn club is veranderd. Hoe kan ik dat aanpassen?

Indien het ledenaantal van je club wijzigt kun je contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier. Heb je meer leden gekregen? Dan kunnen er meer kaarten meesparen voor jouw club. Heb je minder leden gekregen? Dan kunnen er minder kaarten gekoppeld worden aan jouw club. Mochten er op dat moment meer kaarten gekoppeld zijn aan je club dan je leden hebt worden die kaarten niet verwijderd. Er kunnen dan geen nieuwe kaarten gekoppeld worden.

Wat kan ik in de online Club is Koning omgeving zien en doen?

Als ingeschreven club kun je hier inloggen met de door jou aangegeven gebruikersnaam en wachtwoord. Je kunt na het inloggen de gegevens van jouw club zien en je ziet hoeveel Klant-is-Koning kaarten aan de club gekoppeld zijn.
Ook zie je een tussenstand van het bij elkaar gespaarde bedrag van het lopende kwartaal en kun je zien hoeveel er in voorgaande kwartalen bij elkaar is gespaard. Je kunt geen gegevens van gekoppelde kaarten (nummers, spaarders) zien.
In de online omgeving vind je ook altijd de unieke Clubcode waarmee leden hun Klant-is-Koning kaart aan de club kunnen koppelen.
Wil je iets wijzigen? Dat kun je niet zelf in de online omgeving. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice via het contactformulier. De klantenservice helpt je verder en kan eventuele wijzigingen in de gegevens doen.
Wil je jouw club uitschrijven voor Club is Koning sparen? Neem dan ook contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Hoe weet ik hoeveel er al gespaard is voor de club dit kwartaal?

In de online Club-is-Koning omgeving kun je de tussenstand zien van het bedrag dat in dat kwartaal bij elkaar gespaard is door de leden.
Daarnaast ben je bij het inschrijven voor Club-is-Koning sparen akkoord gegaan dat Vomar de club en de leden die sparen voor deze club mag informeren over het gespaarde bedrag en eventueel nieuws rondom Club-is-Koning sparen. Vomar mag de club en de spaarders elk kwartaal op de hoogte houden via e-mail over het gespaarde bedrag.
Vomar gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens. Meer informatie vind je in de privacyverklaring van Vomar.

Wanneer wordt het gespaarde bedrag overgemaakt op de rekening van mijn club?

Vomar maakt vier keer per jaar de balans op en kijkt hoeveel boodschappen de leden hebben gedaan. 0,5% daarvan wordt overgemaakt aan de club (mits het minimum bedrag van € 20,- behaald is). Onderstaande data worden hiervoor aangehouden:

Sparen van week 8 t/m 20 -> betaaldatum uiterlijk in week 22

Sparen van week 21 t/m 33 -> betaaldatum uiterlijk in week 35

Sparen van week 34 t/m 46 -> betaaldatum uiterlijk in week 48

Sparen van week 47 t/m 7 -> betaaldatum uiterlijk in week 9

Na betaling wordt het gespaarde saldo op nul gezet, ook wanneer de spaardrempel van € 20,- het kwartaal daarvoor niet is behaald.

De betaaltermijn is verstreken, maar er is nog geen bedrag overgemaakt aan de club. Hoe kan dat?

Het kan zijn dat het minimum bedrag dat bij elkaar gespaard moet worden niet is behaald. Deze moet boven € 20,- liggen. Controleer in de online Club-is-Koning omgeving of het bedrag hoog genoeg is. Is dat wel het geval, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Zijn er voorwaarden waar ik het gedoneerde bedrag aan moet besteden?

Je mag zelf bepalen waar je het gedoneerde bedrag aan besteedt zo lang het in het belang van de club gebeurt. We stellen het op prijs als je je leden informeert waar het bedrag, waar zij voor hebben gespaard, aan wordt besteed. Je kunt het bedrag uiteraard ook gebruiken om voordelig inkopen te doen bij Vomar voor een lunch tijdens een toernooi o.i.d. Neem bij grotere aantallen van te voren contact op met de winkel zodat ze voldoende voorraad beschikbaar hebben.

Kan ik zien welke leden meesparen met Club is Koning sparen?

Nee, dat kan niet. Vomar vindt privacy belangrijk en verstrekt daarom geen persoonsgegevens van Klant-is-Koning kaart houders aan derden. Ook niet aan de clubs waar ze voor sparen. Meer informatie hierover vind je in de privacyverklaring van Vomar.
In de online Club is Koning omgeving kun je alleen zien hoeveel Klant-is-Koning kaarten gekoppeld zijn aan de club.

Mijn club deed al mee vóór september 2021 aan het Club-is-Koning sparen. Wat verandert er voor ons?

Er verandert niets als je niets doet. Als jouw club de afgelopen twee jaar een sponsorbijdrage heeft ontvangen blijven de reeds gekoppelde kaarten voor je sparen. Wil je nieuwe kaarten aan je club kunnen koppelen? Vraag dan hier een account aan. In je account zie je je clubcode staan die je vervolgens met je leden kunt delen. Met die code kunnen ook nieuwe leden nu hun kaart koppelen aan de club en meteen meesparen. Tip: bestel ook direct promotiemateriaal zodat je het weer een keer goed onder de aandacht van jouw leden kan brengen.

Doe je dit niet? Dan verandert er niets en blijven de huidige gekoppelde leden meesparen voor de vereniging. Nieuwe leden kunnen dan alleen niet aan de vereniging gekoppeld worden en je kunt geen gebruik maken van de online omgeving voor de vereniging. Genoeg redenen dus om snel de gegevens hier aan te vullen.

Doet Vomar ook aan sponsoring van producten?

Vomar ondersteunt clubs graag met een financiële bijdrage via het Club is Koning-spaarprogramma. De bijdrage die elk kwartaal wordt overgemaakt kan door de club naar eigen inzicht worden besteed, bijvoorbeeld aan fruit of een lunch voor leden bij een toernooi. Om deze reden doet Vomar dan ook niet aan sponsoring in de vorm van producten.